“राष्ट्र भनेको भूगोल होइन जनता हो. राष्ट्रियता माटो होइन, जनताको सामूहिक भावना (विचार) हो।”
– वी.पी. कोइराला
अहिले हाम्रो देशमा वी.पी.का माथिका अभिव्यक्तिहरु बहुत सान्दर्भिक र मननिय छन्. हाम्रो देशका शासक र नेताहरुले शासन संचालन गर्दा यी कुरा मनमा लिएको भए सायद यस्तो राष्ट्रिय संकट आउँदैन थियो होला l बिगत पच्चीस वर्षमा र पंचायतपछिको लोकतान्त्रिक मार्गमा हिड्दा यो सबैभन्दा ठुलो राष्ट्रिय संकट भन्दा अत्युक्ति नहोला l अहिले देश एउटा जटिल मोडमा छ l राष्ट्रिय अखण्डतानै खतरामा परेको स्थिति छ l बैदेशिक हस्तछेपको कारण नेपालको समस्या झन् जटिल बनेको छ l हुन त अहिले आएर प्रचण्डले ठूलो भूमिका खेलेका छन् संबिधान जारी गर्न तर यी अहिलेका अतिवादकाबीजारोपण उनैले माओबादीकालमा गरेका हुन् l आफ्नो निहित राजनीतिक स्वार्थ पूरा गर्न प्रचण्ड र बाबुरामले माओबादीकालमै जातीय मुद्दा उठाएको कुरा इतिहासमा साक्षी छ l अहिले आएर राष्ट्रले त्यसको नियति भोग्नु परेको छ l आज त्यहि कुरा प्रचण्ड र बाबुरामले जन्माएको “फ्रान्केस्
अमेरिकी रास्ट्रपति जोन एफ. केनेडी ले भनेका थिए – “जसले बाघ चड्ने रहर गर्छ, त्यसको अन्त्य बाघको पेटमा हुन्छ.” l जातीय, साम्प्रदायिक, अनि धार्मिक मुद्दा को नाममा राजनीति गर्ने तथा गर्न चाहनेहरुलाइ यो समयमै चेतना भया l यसले न त त्यो जाति, सम्प्रदाय, वा धर्मको नै हित गर्छ न त समग्र देश को हित नै l जब जाति, सम्प्रदाय, र धर्मको आगो राजनीतिमा बल्छ, तब त्यो निभाउन बहुत मुस्किल पर्छ, बर्षौं/शताब्दियौं लाग्न सक्छ l धर्मको नाममा अहिले सम्म भारत र पाकिस्तान अनि इजरेल र प्यालेस्टिन बीच राम्रो सम्बन्ध हुन सकेको छैन किनकि दुवै केसमा धर्म राजनीतिमाथि हावी भयो l जातीय वा साम्प्रदायिक नाउँमा पूर्व युगोस्लाविया, रुवान्डा, सुडान,
वास्तवमा आरक्षण आफैंमा लक्ष्य होईन l हाम्रो लक्ष्य त समानता हो – जातीय, बर्गिक, साम्प्रदायी, लै
अहिलेको संबिधानले जति पनि मागहरु उठेकाछन् तिनको भित्रि, स्थानी
यो संबिधानको बिरोधगर्नेहरुलाई म के भन्न चाहन्छु भने यो संबिधान पहिला “लोकतान्त्रिक” संबिधान हो l लोकत्रान्त्रिक सिद्धान्त भित्रै यसले समस्याको समाधान दिने हो lलोकतान्त्रिक सिद्धान्त भन्दा बाहिर गएर यसले समाधान दिन सक्दैन l त्यसो भएमा हाम्रो लोकतन्त्र कम्जोर हुन्छ l लोकतन्त्र कम्जोर हुनु भनेको विभिन्न जातजाति, वर्ग, समुदाय, अनि लिङ्गहरुको आवाज कम्जोर हुनु हो lतेसो हुनुभनेको सिमान्तकृत जातजाति, वर्ग, समुदाय, अनि लिंगहरुको अपनत्व गुम्नु हो l अनि तेसो हुनु भनेको राष्ट्र र रास्त्रियता कम्जोर हुनु हो l जब राष्ट्र र रास्त्रियता कम्जोर हुन्छ, तब बिदेशी शक्तिहरुले सजिलै देशको सर्भवौमिकतामाथि अघोसित धावा बोल्न सक्छन l हाम्रो राष्ट्र, रास्त्रियता, र समान अधिकार को जग नै लोकतन्त्र हो. हामीले यहि लोकतन्त्रलाइ जगेर्ना गर्दै सुधार्दै लानु पर्छ l हाम्रो सबै समस्याका समाधान अरु कहिँ छैन, यसैमा छ l यो कुरा हामीले बुझ्न जरुरि छ l
नेपाल जस्तो सयभन्दा बढी जातजाति बस्ने देशमा अझ लोकतन्त्रको ठूलोमहत्व छ l एउतै जाति वा धर्म भाको देशमा देश अखण्ड रहेर एकदलीय वा निरंकुस शासन चल्न सक्छ होला तर नेपाल जस्तो देशमा त्यस्तो कदापी सम्भव छैन l बास्तबमा आजको समस्याको जरो हाम्रो बिगतको सयौंबर्षको अलोकतान्त्रिक/निरङ्कुश शासन प्रणाली नै हो l सयौंवर्षसम्म विभिन्न जातजाति, वर्ग, समुदाय, अनि लिंगलाई दबाएर राख्नुको कारणनै आज हामी यस्तो मोडमा आइपुगेका छौं l
अन्तमा म के भन्न चाहन्छु भने राजनीति खरायोको गतिमा दगुर्छ तर समाज कछुवा को गतिमा. त्यसैले, हामीले सर्बोत्तम संबिधान त पाईएला, उत्तम कानुन त पाईएला तर जब सम्म हाम्रो समाज गरिब, अशिक्छित, अनि पछौटा रहन्छ, तब सम्म जतिसुकै राम्रो संबिधान, राम्रो कानुन, र राम्रो शासन प्रणाली भएपनि समाज परिवर्तन हुन सक्दैन l कसैलाई सार्बजानिक ठाउँमा छुवाछुत गर्न कानुन ले रोक्ला तर उसको मस्तिस्कमा छुवाछुत गर्न कुनै कानुनले रोक्न सक्दैन l त्यसको एउतै मात्र उपाय उचित शिक्ष्या – घर देखि स्कूल र चुलो देखि चौको सम्म – हो lअभिभावकहरुले नानीहरुलाई कसैलाई भेदभाव नगर्न, कुनै समुदायका नेपालीहरुलाई हेयभावको दृस्टी ले नहेर्न र त्यस्ता शब्दले सम्बोधन नगर्न पहिला आफैं उदाहरण बनेरनानीहरुलाई सिकाउनुपर्छ l कानुनको लागू त छदैं छ lसायद यो हाम्रो लागि अन्तिम मौका हो, राष्ट्रिय अखण्डता जोगाउने l पहिले जस्तै अब पनि कसैलाई तल्लो जातको अनि कसैलाई दोश्रो दर्जाको नागरिक सम्झिने मानसिकता बोक्यौं भने राष्ट्रको अखण्डता खतरामा पर्नेछ l अब बोलीले होइन ब्यबहारमा देखाउन सक्नु पर्छ l जती जातीय र साम्प्रदायिक संघीयता देशको अखण्डताको लागि खतरा छन् त्यति नै जातीय र साम्प्रदायिक भेदभाव राष्ट्रिय अखण्डताको लागि खतरा छन् l अनि यी दुवै लोकतन्त्रका सत्रु हुन् l अनि यस्ता कुरा गर्दा आफु अनुकूल ब्याख्या र ब्यबहार गर्ने मुर्खता कदापी गर्नु हुन्न l एउटा राईले बाहुन लाइ छुवाछुतको आरोप लगाएर आफू चाहिं दमाई-कामीलाई घरको दैलो भित्र छिर्न नदिने गर्न थाल्यो भने समस्या जहाँको त्यहि रहन्छ l
समाज “रिभोलुशन” भन्दा नि ज्यादा “इभोलुशन” बाट अगाडी बढ्छ l सताब्दियौनको सामाजिक सोच, ब्यबहार, र संरचना रातारात बद्लिन सक्दैन. यसको लागि समय लाग्छ l यो कुरा आज संबिधान को बिरोध गर्ने हरुले बुझ्नु जरुरि छ l अहिले “आवेग” भन्दा बढी “बिबेक” को जरुरि छ l सबैलाई समयमै चेतना भया l जय नेपाल !
प्रतिक्रिया